tröstknull.

Tröstknull är väl något många har erfarenhet av? I alla fall jag och mina vänner. Alltid när vi mår dåligt på grund av någon killen så skaffar vi oss ett så kallat tröstknull. Det finns ingenting som läker sår på samma sätt som det. Man känner sig alltid riktigt ledsen när man blivit dissad, gjort slut med någon, är intresserad av någon man aldrig kan få och så vidare. Vad är bättre än massa komplimanger då? Komplimangen och känna sig uppskattad av någon annan utan massa krav?

Ibland kan det tyvärr ta helt fel vändning. Istället för att det känns tröstande, så känns det istället äcklande, ledsamt, han är ju inte den man egentligen vill ha osv. Det enda man behöver egentligen är en snygg kille man tänder på. Sen behöver det inte vara så mycket mer. Visst, man blir ju i och för sig mer tröstad och känner sig gladare om killen i fråga är lite mer intresserad, han hör av sig och bryr sig. Uppskattar en och vill träffas. Det kanske är lite elakt från våran sida? Men jag tror att killar också använder sig av den här metoden. Fast dom kallar det nog hämnd mer. Vad vet jag?

Jag kommer ihåg det bästa tröstet jag fick. Det var för flera år sedan. Jag och min pojkvän hade varit tillsammans ett år, varit rätt dåligt och sådär, men vi fortsatte ändå träffas efter att vi gjort slut. Varför? Det vet jag inte. Men i alla fall så fortsatte vi att bråka hejdlöst. Så varje gång han lyckades såra mig sådär oerhört mycket som bara han kunde, så hade jag en jag kunde ringa. Klockan kunde vara mitt i natten, han ställde ändå upp. Det hjälpte faktiskt riktigt bra.

Jag tycker abslut att man ska skaffa sig ett tröstknull när man sårats som mest. Det tröstar mer än vad alla försöker med. Dom säger att "strunta i killar ett tag" och liknande. In my ass att man ska strunta i killar. Det man ska strunta i helt ett tag är kärlek. Absolut ingen kärlek alls på ett tag. Bara tänka på vad man själv mår bra av. Var lite egoistisk. Det är det enda rätta.

Mår du dåligt av en kille? Skaffa dig ett rebound. NU! (Om du mår dåligt av en tjej också såklart. Kalla det inte hämnd, och tänk på att vi tjejer kan vara lite känsligare än er)


Kommentarer
Postat av: louise

Jag fattar inte det där.. Verkar som att alla utom jag kan hoppa i säng med någon annan när det tagit slut med killen jag älskar.. Ja.. men kanske allt varit annorlunda om jag inte varit tillsammans med en psykopat : )

2010-02-16 @ 15:36:40
URL: http://cypaz.blogg.se/
Postat av: louise

Du är tvungen att kommentera min blogg !!! Hittade hit genom mertrafik och ser ju inte din adress då.

2010-02-16 @ 15:41:19
URL: http://cypaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0