porr.

Det har snackats väldigt mycket om porrfilm på senaste tiden i min bekantskapskrets. Det har pratats mycket om huruvida det är okej eller inte att se porr som tjej. Det har till och med hörts av en kille att det är skamligt som tjej att se porrfilm.

Hur tänker man då?

Så det är okej att bli kåt och onanera för er killar? Men för oss tjejer är det skamligt att se på när andra har sex? Okej, såna där "pang-på-filmer" (där det har plockats ut typ 50 sexscener till en 5timmars film) dom är väl bara gjorda för killar först och främst, det kan ju vara jobbigt att spola fram tills dom har sex igen liksom. Jag tänker inte dra alla tjejer över en o samma kant, det finns säkert dom tjejerna som gillar sånt också, och det finns nog killar som gillar det erotiska, sensuella också. Men en film med handling, med massa fina män, mycket sexscener där dom faktiskt kan visa mer än bara bröst och rumpa, är det inte riktigt upphetsande?

Porr behöver inte vara kvinnoförnedrande som många tror. Det finns mycket porr som fokuserar på kvinnans njutning också. Visst att vissa män gillar att se tjejer bli förnedrade och måste ta allt i ansiktet osv osv, men det finns faktskt inte bara sådant.

Jag tror att det finns fler tjejer än man vet som gillar att se porrfilm. Faktiskt. Men det är väl tydligen lite hysch-hysch som jag fattat det.

Jag tror helt enkelt att porrfilm är populärare än man tror. Jag tror dock att tjejer inte riktigt vågar stå för det. Bland mina vänner har det låtit som att det är helt okej att titta på porr med sin partner. Men ensam. Nej det skulle dom aldrig kunna. Vilket jag tror är lögner. Jag tror att det är fler människor än vad man tror som ser porr.

 Sen böcker. Historier, böcker och noveller. Kan det vara mest tjejer som gillar det eller? Jag har nog inte hört många killar som läser sexnoveller. Jag tror att det passar tjejer bättre just för att vi gärna vill göra oss en egen bild av det. Novellerna berättar hur det går till osv, men vi får ändå bygga upp en egen fantasi.


Porr är inte skamligt! Det är skamligt att inte VÅGA se porr om man nu vill det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0